فرستنده دما چیست؟
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


آیا می دانید فرستنده دما چیست؟ آیا از اجزای سازنده یا کاربرد فرستنده دما اطلاعی دارید؟ اگر می خواهید در این زمینه اطلاعاتی به دست آورید، فراموش نکنید که ما را تا پایان این مقاله دنبال کنید.

امروزه ابزارهای مختلفی در امور صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و صنایع به قدری بزرگ شده اند که تجهیزات مختلفی برای آن ها مورد نیاز خواهد بود. در واقع هر یک از تجهیزاتی که برای تجارت صنعتی استفاده می شود کاربرد متفاوتی دارد که باید برای ایجاد شرایط مناسب و تسهیل کار در دسترس باشد. فرستنده دما که شاید تا به حال نام آن را نشنیده باشید یکی از مهم ترین تجهیزات صنعتی پرکاربرد در صنایع مختلف است که بر خلاف سایر تجهیزات صنعتی ابعاد زیادی ندارد اما وسیله ای کوچک و کاربردی است.


فرستنده دما چیست؟

سنسور دما در واقع وسیله ای است که برای اندازه گیری دما استفاده می شود و این دستگاه به گونه ای است که با کوچکترین واحد اندازه گیری دمای محیط یا دستگاه های مختلف را بسیار دقیق نشان می دهد. فرستنده علاوه بر کنترل دمای محیط مورد نظر، قابلیت اندازه گیری و نمایش تغییرات دمایی اتاق یا دستگاه های مختلف را نیز دارد.


بخشی از فرستنده دما

اجزای مبدل حرارتی به 2 دسته تقسیم می شوند که به شرح زیر است:

سنسورهای دما، دماسنج



سنسور دما بخشی از این دستگاه است که به صورت ترموکوپل کار می کند و قسمت اصلی مبدل حرارتی محسوب می شود که وظیفه اندازه گیری دمای این قسمت از دستگاه را بر عهده دارد.


پرداخت

فرستنده قسمت دوم این دستگاه است، سیگنال های دریافتی از دما این قسمت را بزرگ کرده و به اتاق کنترل یا سیستم مانیتورینگ مجتمع ارسال می کند تا کارکنان نیازمندی های تولیدی شرکت بتوانند این علائم را کنترل کنند. می تواند به نحوه عملکرد دستگاه و دقت کار پی برده و اوضاع را کنترل کند.


مهمترین نوع فرستنده دما چیست؟

انواع سنسورهای دما بسته به منبع جریان به شرح زیر است که هر کدام ویژگی های خاص خود را خواهند داشت:

فرستنده دما فعال

این نوع فرستنده برای عملکرد صحیح باید از منبع تغذیه جداگانه استفاده کند و جریان خروجی تقریباً 4-20 میلی آمپر خواهد داشت. سنسور دمای فعال به صورت یک سیم یا دو سیم متصل می شود.



فرستنده دما زیمنس

یک انتقال حرارت ساکن

سنسورهای دمای غیرفعال که سنسورهای دمای غیرفعال نیز نامیده می شوند، منبع تغذیه یا سیم کشی جداگانه ای ندارند، اما ولتاژ تغذیه آنها از دستگاه های خارجی مانند plc و rtu به دست می آید. این نوع فرستنده که در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد دارای توان جریانی بین 4 تا 20 میلی آمپر می باشد.


کاربرد فرستنده دما

ترانسمیترهای دما برای محیط های صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و مهمترین کاربرد ترانسمیترهای دما را می توان در موارد زیر در نظر گرفت:

بررسی دولتی کوره های صنعتی و کوره های غیر صنعتی مانند کارخانه های فولادی

بررسی وضعیت ماشین آلات صنعتی

استفاده صنعتی از پالایشگاه ها

توربویلر وضعیت دیگ را بررسی می کند

کنترل عملکرد مخزن تحت فشار

تغییرات دمایی مرتبط با واکنش های شیمیایی را بررسی کنید.

تو...


یک فرستنده دما بخرید

کسانی که قصد خرید سنسور دما را دارند توجه داشته باشند که این دستگاه در مدل های مختلف موجود است و هر یک از مدل های آن می تواند نوع متفاوتی از دما را اندازه گیری کند و در هنگام خرید این دستگاه توجه داشته باشند که نوع متفاوتی از سنسور دما را خریداری کنند. بتوانند دمای مورد نظر خود را اندازه گیری کنند. علاوه بر این باید بگوییم که قیمت ترانسمیتر دما در انواع مختلف متفاوت است و مکان های مختلف این ابزار را با انواع، انواع مختلف و قیمت های متفاوت عرضه می کنند.

مثال: سنسور دمایی که محدوده دمایی بزرگ‌تری را اندازه‌گیری می‌کند، به اندازه سنسوری که محدوده کوچک‌تری را اندازه‌گیری می‌کند، هزینه نخواهد داشت، اما هزینه تولید آن بیشتر است.


فرستنده دمای کرونا

هنگام خرید سنسور دما به این نکته توجه داشته باشید که قیمت این دستگاه تحت تاثیر موارد زیر است:

محدوده دمایی قابل اندازه گیری

برچسب انتقال حرارت

فروشگاهی که در آن امیتر را می خرید

نحوه خرید حضوری یا حضوری

انواع ترانسمیترهای دما

آ...



ایمنی در نصب و استفاده از بخاری

این تجهیزات صنعتی باید توسط افراد ماهر و با تجربه ای که تجربه و مهارت کافی در این امور دارند نصب و استفاده شود تا دچار مشکل نشوند و از بروز مشکل در کار انتقال جلوگیری شود. پس برای استفاده از این دستگاه حتما به نصب و ایمنی دقت کنید; به یاد داشته باشید که عدم استفاده از این تجهیزات صنعتی در مواقع نیاز می تواند باعث بروز حوادث و خطرات زیادی شود، به همین دلیل است که هرگز از استفاده از آن در محیط های صنعتی غافل نشوید. زیرا کنترل دما به کمک این دستگاه از افزایش دمای دستگاه یا محیط جلوگیری می کند و از بروز حوادثی مانند انفجار جلوگیری می کند.



آخرین کلمه

ما ترانسمیترهای دما، موارد استفاده، انواع، نحوه خرید و ... را بررسی می کنیم تا کسانی که به این تجهیزات نیاز دارند با در نظر گرفتن این نکات، آن را خریداری کنند و از ویژگی های مختلف ترانسمیترهای دما مطلع شوند. ترانسمیتر دما یکی از مهم ترین و یکپارچه ترین تجهیزات صنعتی مورد استفاده در صنایع است و عدم دسترسی به این تجهیزات می تواند انجام بسیاری از کارهای صنعتی را با مشکل مواجه کند و این امر اهمیت استفاده از ترانسمیتر دما را در مراکز صنعتی نشان می دهد. ،

مشاهده ادامه:  https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214043-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D9%85%D8%A7-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA





:: بازدید از این مطلب : 57095
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: